ေရဘ၀ဲနည္းဗ်ဴဟာ (The Octopus)

theoctopus2

ၿပိဳင္ဘက္ဧရိယာအလယ္မွ ျမင္းကို ေနရာခ်ထားတယ္။ ဘုရင္ဘက္ျခမ္းေရာ၊ ဘုရင္မဘက္ျခမ္းကိုပါ လက္လွမ္းမီေနပါေရာ။ ၿပိဳင္ဘက္ကစားေကာင္ေတြကို ခ်ိနဲ႔ေစသြားမယ္ဆိုရင္ မေကာင္းဘူးလား။ လက္တံရွစ္ေခ်ာင္း ျဖန္႔ကားေနတဲ့ ေရဘ၀ဲတစ္ေကာင္ကို ျမင္ေယာင္မိမလားဘဲ။

စစ္တုရင္သမိုင္းမွာ ဒီလိုမ်ိဳး ျမင္းကို ဗ်ဴဟာေျမာက္ေနရာခ်၊ ၿပိဳင္ဘက္ကို ဒုကၡေပးၿပီး အႏိုင္ယူသြားတာေတြ ေတြ႕ရဖူးေပါင္းမ်ားခဲ့ၿပီ။ ကိုယ့္အေနနဲ႔ ထိုးစစ္ဆင္သူေနရာကေန ဒီလိုခိုင္မာေကာင္းမြန္တဲ့ အေနအထားေတြကို တည္ေဆာက္ႏိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစားရမွာျဖစ္သလို ကိုယ့္နယ္ေျမမွာ ၿပိဳင္ဘက္ရဲ႕ ျမင္းလာၿပီး အေျခခိုင္မေနေစေရးကိုလည္း သတိထားရမွာပါ။

d3 ႏွင့္ d6 စတုရန္းကြက္မ်ားဟာ ေရဘ၀ဲနည္းဗ်ဴဟာေျမာက္ ျမင္းကို ေနရာခ်ထားရမဲ့အကြက္မ်ားေပါ့။ ၁၉၆၃ ခုႏွစ္က ေရာဘတ္ဘန္းႏွင့္ ဖစ္ရွာတို႔ ကစားခဲ့ၾကတဲ့ပြဲမွာ ေတြ႔ျမင္ခဲ့ၾကရတယ္။ အထင္ရွားဆံုး ဥပမာကိုျပပါဆိုရင္ ၁၉၈၅ ခုႏွစ္က ကမၻာ့စစ္တုရင္ခ်န္ပီယံလုပြဲမွာ ကာစပါးေရာ့က ကားေပါ့ကို လွလွပပ တိုက္ခိုက္အႏိုင္ရခဲ့တဲ့ပြဲကို ညႊန္းဆိုရမွာျဖစ္ပါတယ္။

theoctopus1

ေရဘ၀ဲနည္းဗ်ဴဟာကို ေဖၚေဆာင္မယ္ဆိုရင္ အဓိကအခ်က္ႏွစ္ခ်က္ရွိပါတယ္။

(က) ျမင္းအထိုင္ခ်မယ့္ေနရာကို ကာကြယ္ထားတဲ့ ဘုန္းႀကီးကို ဖယ္ရွားရမယ္။

(ခ) ျမင္းထိုင္ျခင္းကို ခိုင္မာေအာင္ပံ့ပိုးေပးမယ့္ နယ္ရွိရပါမယ္။

ျမင္းကို ေရဘ၀ဲနည္းဗ်ဴဟာေျမာက္ ေနရာခ်ထားၿပီး ၿပိဳင္ဘက္ကစားေကာင္ေတြရဲ႕ လႈပ္ရွားႏိုင္စြမ္းကို ကန္႔သတ္လိုက္ႏိုင္ၿပီဆိုရင္ အေတာ္ေနရာက်သြားပါၿပီ။

ကိုယ့္မွာ လႈပ္ရွားႏိုင္တဲ့လက္တံေတြ ဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ား၊ ေနရာခ်ထားတာ မဟုတ္ရင္ အသံုး၀င္သင့္သေလာက္ အသံုးမ၀င္ပါဘူး။ အသံုး၀င္စြမ္း အျပည့္ရဖို႔အတြက္ အေကာင္းဆံုးေနရာကို ပို႔ထားႏိုင္ရပါမယ္။

ေမာင္ေမာင္လြင္ (စစ္တုရင္)